سلام

حدود یکی دو ماه میشه که با وب سایت projecteuler آشنا شدم و تو اوقات بیکاری سعی می کنم سوالاش رو حل کنم تا الان حدود ۶۴ تا از سوالاش رو حل کردم هرچند داره سخت میشه و دیگه نمیشه سریع سوال ها رو حل کرد و رفت سراغ بعدی.
به علاقه مندان برنامه نویسی و الگوریتم پیشنهاد می دم یه سری بهش بزنن. سایت قوانین ساده ای داره تقریبا هر هفته یه سوال به سایت اضافه می شه و تا الان حدود ۵۵۰ تا سوال منتشر شده. سوالات در سطح های مختلف از ساده تا خیلی حرفه ای وجود داره که با حل کردنش می تونید با بقیه برنامه نویسای دنیا رقابت کنید.
صورت سوالها به زبان انگلیسی هست و از شما می خواد که جواب خروجی رو تو سایت ثبت کنید. اکثر سوالای ساده جوابش رو می تونید با جستجو بدست بیارید ولی خوب با کپی پیست کردن که چیزی به معلوماتتون اضافه نمیشه. سعی کنید خودتون به جواب برسید.
بعد از حل هر سوال و ثبتش در سایت یه فروم براتون باز میشه که می تونید درباره سوال و راه حل ها توش بخونید و بنویسید.
اکثر صد سوال اول با استفاده از بروت فورس حل می شوند و خیلی ساده هستند. کم کم به جایی می رسه که باید حتما از روش های هوشمندانه تری استفاده کنید.
تمام سوالا راه حلی داره که با یه سیستم معمولی در کمتر از یک دقیقه می شه به جواب رسید ولی اگر راه حل شما بیشتر طول کشید این به این معنی هستش که باید روی بهینه سازی الگوریتمتون کار کنید.

اگر خواستید اوضاع برنامه نویس های ایرانی رو تو این سایت بینید می تونید از لینک زیر استفاده کنید: